איך לפנות בכתב ללקוחות שלכם

11/10/2015

 

אחד העקרונות החשובים בכתיבה שיווקית הוא לדעת איך לפנות לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם כדי שהלקוח ירגיש שהפניה נעשית אליו ובשבילו.

 

אני רוצה לספר לכם היום על איך אני פונה ללקוחות בכתב. 

כמו שאתם יודעים באנגלית המשימה הרבה יותר פשוטה מאשר בעיברית, באנגלית כשאומרים you אז יכולים להתכוון גם לגבר גם לאישה וגם לרבים כך שלמעשה אין בעיה להשתמש בפניה כזאת, אבל כשאני פונה בעיברית וכותב "אתה", "את" או "הם" אני מתחיל להכליל את הקהל ולסווג אותו לקבוצות וזו בעצם בעיה כי כשאנחנו מדברים על גולש שהוא לקוח פוטנציאלי אנחנו רוצים ליצור אצלו את התחושה שאנחנו מדברים אליו, ומה שאנחנו אומרים רלוונטי אליו במדיוק.

 

אם תשימו לב אפילו עכשיו כשאני אומר אליו אני כבר עכשיו מכליל כי אני לא אומר אליה...

 

 אם הלקוח שלכם הוא זכר ואתם מדברים אליו בלשון זכר הוא מרגיש שזה רלוונטי, אם זו אישה ואתם פונים אליה כנקבה אז היא תרגיש שזה רלוונטי אליה ואם אתם מתחילים לדבר בהכללה, ברבים אז אתם עלולים לגרום לתחושה שהמסר הוא פחות רלוונטי כי הגולש מרגיש שהוא חלק מקבוצה ושהמסר לא נכתב אליו ישירות.

 

אז בואו ונדון קצת העשה ואל תעשה:

אני אספר לכם שכשאני כותב בלוגים או פוסטים אני הרבה פעמים משתמש בפניה-"אתם","בשבילכם","עבורכם"- כלומר פניה ברבים.

אבל כשאני כותב מיילים לרשימת התפוצה מאוד חשוב לי שהמייל יהיה כמה שיותר אישי או שיצור את התחושה שאני מדבר אל הבנאדם שקורא עכשיו ולכן אני משקיע בשביל לכתוב תכנים בצורה כזו שיכולה להתפרש בלשון זכר או בלשון נקבה כלומר, שכותבים את המילה "לך" זה יכול להתפרש כפניה גם לזכר וגם לנקבה. 

 

לדוגמא אני כותב : "אני רוצה להציע לך משהו" הפניה יכולה להיות לזכר ונקבה.

למעשה אני ממש משקיע מאמץ, מחשבה ואנרגיה במטרה למצוא את הניסוח הנכון.

 

כמובן שאם הייתי מדבר ישירות לאדם ספציפי יכול להיות שהייתי בוחר בניסוח אחר ופונה אליו בהתאם למין שלו בלשון זכר או נקבה אבל בגלל שאני מנסה להתאים את עצמי לשני המינים אני הרבה פעמים קצת מסרבל את השפה, אבל זה עדיין שווה את זה, כי אני שומר על שפה שפונה בצורה ישירה לכמה שיותר קוראים.

 

לסיכום:

במיילים כמו שאמרתי אני משתדל לפנות בשפה שיכולה להתאים לשני המינים בלשון יחיד.

 

בפוסטים/בלוגים אני פונה ברבים.

 

והכי חשוב זה שכל הזמן אני חושב לא רק על התוכן ועל מה המסר שאני רוצה להעביר אלא מקדיש מחשבה נוספת לאיך נאמרים הדברים,
למי אני פונה, ואיך אגרום לכמה שיותר אנשים להרגיש שהמסר נכתב במיוחד בשבילם.

 

ואם תשאלו מה אני אף פעם לא עושה?  אף פעם אני לא פונה לשני המינים גם יחד לדוגמה: יכול/ה ,הצטרף/י וכו'.

זה בהחלט משהו שלא כדאי לעשות מכיוון שכשהגולש רואה את הכיתוב הזה הוא מרגיש שאין כאן פניה ישירה אליו והמסר מאבד את הרלוונטיות שלו. אנחנו לא רוצים שהלקוח ירגיש שיש פניה לכולם.

 

אשמח לשמוע את דעתכם בנושא ואם הנושא מעניין אותם תוכלו להיכנס באתר לפוסט שעוסק בכתיבה שיווקית.

 

בהצלחה!

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

אסור לפספס:
פוסטים קודמים
Please reload

תתחברו אלי
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2015 כל הזכויות שמורות לאריאל אורבוך בע"מ