למה לא כדאי להגיד תודה ללקוחות

10/10/2015

 

 

 

מה ששמעתם! לא כדאי לכם להגיד תודה ללקוחות שלכם!

 

אז אני מקווה שכחלק מאסטרטגיית השיווק שלכם אתם משתמשים בכלי העוצמתי הזה שנקרא - "רשימות תפוצה" (אם טרם השתמשתם ברשימות תפוצה או שאתם לא בטוחים שאתם משתמשים כראוי ברשימות תפוצה אני מזמין אתכם להקליק לדף המוצרים שלי - יש שם מוצר של רשימות תפוצה, שם תוכלו ללמוד מהן רשימות תפוצה, איך לבנות רשימת תפוצה ואיך להגדיל את רשימת התפוצה הקיימת שלכם ועוד).

 

אם אתם כן משתמשים ברשימות תפוצה אז אשתף אתכם במשהו מאוד חשוב - רוב המשווקים לא משתמשים כראוי בדף התודה.

 

דף התודה זהו הדף שמופיע אחרי שמשתמש נרשם לקבל מכם מתנה (נניח הוא מכניס את המייל שלו לוחץ על שלח ומופיע לו דף התודה).

 

לצערי רוב המשווקים משתמשים בדף התודה שנמצא כברירת מחדל או בדף תודה מאוד פשוט - וזהו פיספוס. למה פיספוס? הסטטיסטיקה מראה שרק כ- 50-60 אחוזים מהאנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם יפתחו את המייל הראשון.

 

עובדה זו מדהימה בעיני כי נניח שאתם מדריכים לתזונה נכונה ואתם מציעים לגולש "בוא הכנס מייל ואני אשלח אליך את המדריך שלי לתזונה נכונה" ואז מסתבר שרק 50-60 אחוז מהנרשמים יפתחו את המייל הזה(!)

 

זו בעיני תעלומה. אז יכול להיות שחלק מהגולשים עסוקים ולא יכולים לפתוח את המייל ויכול להיות שחלק מהמיילים מגיעים לספאם במקום לדואר הנכנס אבל עדיין מדובר ביחס מאוד גדול של גולשים שלא פותחים את המייל.

 

אז מה עושים?

 

אנו יכולים לנצל את דף התודה!

אם אמרנו שרק 50-60 אחוזים פותחים את המייל (אפשר לגדיל את האחוז הזה אבל לא נדבר על זה עכשיו) יש נתון חשוב אחר שהרוב שוכחים - 100% מהאנשים רואים את דף התודה!!!

 

הרי גולש שהכניס את פרטיו ולחץ על שלח מייד יראה את דף התודה וזאת ההזדמנות שלכם לוודא שכל הגולשים רואים את המסר שלכם.

 

ההמלצות שלי לדף התודה שלכם:

 

אני ממליץ לחלק את דף התודה לשלושה חלקים:

 

חלק ראשון - זה החלק של ההכרה ואולי אפילו ההוקרה לכך שכרגע גולש נרשם לרשימת התפוצה שלכם וביקש לקבל את המתנה שהצעתם לו.

 

נחזור לדוגמא של מדריך התזונה: ניתן לרשום לגולש בדף התודה - "תודה שנרשמת לקבלת מדריך התזונה שלנו, כרגע עשית את הצעד הראשון לחיים טובים ובריאים יותר" (באמצעות החלק הזה אתם יכולים לעודד את הגולש לפתוח את המייל בכך שתחדירו בו מוטיבציה והערכה על כך שנקט פעולה).

 

אפשר גם לרשום לגולש מה מצפה לו במייל ובכך שוב לעודד אותו לפתוח את המייל, אם נחזור לדוגמא של מדריך התזונה: " במדריך תוכלו למצוא טיפים רבים לתזונה נכונה ולאורח חיים בריא וכו'"

 

החלק השני זה החלק הטכני. כמו שאתם יודעים, חלק מהמיילים שלכם יכנסו ישירות לתיקיית הספאם של הגולש, או בgmail המיילים יכולים להגיע לרשימת ה-promotions. זאת ההזדמנות שלכם להגיד לגולשים שמדובר במשהו שיכול לקרות.

 

אני לדוגמא ממש כותב: "אם בדקות הקרובות לא קיבלת את המדריך שלי, אני מזמין אותך לבדוק בתיקיית הספאם ואם המייל שם תגרור אותו לתקיית דואר נכנס". חשוב שממש תדריכו את הגולשים מה לעשות.

 

אגב, לתהליך הזה יכולה להיות השלכה גדולה מאוד על כל המיילים הבאים שלכם- כי אם הם לא ישלפו את המייל הראשון מהספאם, אז כל המיילים הבאים שתשלחו לגולש עלולים להגיע לתיבת הספאם.

 

לפעמים אפילו כדאי לכתוב בדף התודה מה על הגולש לעשות במידה והוא לא מקבל את המייל בדקות הקרובות. לדוגמא,לפעמים אני כותב לגולש: "אם עדיין לא קיבלת את הדיוור ואם בדקת בתיבת הספאם והמייל לא נמצא גם שם, אז אפשר לשלוח לי מייל לכתובת הזו".

 

עכשיו הגענו לחלק השלישי שכאן בעצם אתם יכולים לעשות כל מה שאתם רוצים אבל אל תפספסו את ההזדמנות לפנות לגולש כי זה המצב המושלם עבורכם:

 

1. הגולש בוודאות רואה את המסר שלכם (בעוד שבעתיד אתם תלחמו שיפתח את המיילים ויקרא אותם עד סופם

2. הגולש כרגע הביע אמון בכם בכך שהכניס את המייל שלו ונקט בפעולה.

 

הדבר הבסיסי שאפשר לעשות הוא להציע כבר עכשיו מוצר משלים, אם הגולש הוריד לדוגמא את המדריך לתזונה נכונה אולי אפשר להציע לו עכשיו את המדריך המשלים לכושר גופני (קורס שיכול להיות מוצע בתשלום).

 

 

אפשרות נוספת שאני לפעמים משתמש בה היא לדלות פרטים נוספים מהגולש. אם הייתי יכול אז בטופס הראשוני של הורדת המדריך הייתי מבקש מהגולש להכניס את השם והשם משפחה והאימייל והטלפון וכל מה שאני יכול, אבל אתם כבר יודעים שככל שיש לי יותר שדות למילוי במייל הראשוני כך פחות ופחות גולשים ימלאו אותו.

 

לכן, בדרך כלל במייל הראשוני אני מבקש רק שם פרטי ומייל או רק מייל ואחרי שהוא נרשם, אם הוא רוצה אני יכול להציע לו בחלק של התודה הצעה נוספת או לעניין אותו במדריך נוסף תמורת מילוי פרטים נוספים כמו טלפון וכתובת או כל נתון (אל תשכחו שבמידה והגולש אכן ממלא את השדות הנוספים הוא מקבל עוד דף תודה - עוד הזדמנות...)

 

בקיצור, כמו שאמרתי האפשרויות הן אין-סופיות ואני אשמח לשמוע על דפי התודה שלכם.

 

יאללה, תצליחו!

 

אם אהבת את הפוסט הזה סיכוי גבוה שתאהב גם את הפוסט הבא:
 ספר מומלץ scientific Advertising

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

אסור לפספס:
פוסטים קודמים
Please reload

תתחברו אלי
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2015 כל הזכויות שמורות לאריאל אורבוך בע"מ