ספר מומלץ החודש - "פרסום מדעי" מאת קלוד הופקינס

04/09/2015

 טוב, זה לא יאומן.

 

אבל הספר הזה נכתב בשנת 1923.

 

אמיתי לגמרי. אבל מה שמדהים זה שהוא רלוונטי היום בדיוק כמו אז אם לא יותר.

 

ישנם כמה גורואים אמיתיים בעולם השיווק והפרסום שהמליצו לא פעם לקרוא את הספר הזה לפחות 7 פעמים לפני שעושים כל פעולה שיווקית.

 

חשבתי שזה גימיק עד שבאמת קראתי (יותר נכון הקשבתי לגרסת האודיו של הספר הזה) - 5 פעמים תמימות (ואני עוד אגיע לשישית והשביעית).

 

וכן, אני מסכים. בכל פעם שקראתי קלטתי עוד משהו ונפל לי עוד אסימון.

 

אז הנה לפניכם תקצירון של סיכום של תמצית חלק מהפרקים של הספר:

 

פרסום מדעי - פרסום ושיווק הם כבר שרירותיים עם תוצאות בלתי צפויות אלא מדע מדויק אותו ניתן לחזות ולהשפיע עליו.

 

ההבדל בין שיווק ומכירות - לבצע שיווק הוא כמו להכשיר ולשלוח לדרכם קבוצה גדולה של אנשי מכירות. אבל בעוד שאיש מכירות בינוני כמעט ולא ישפיע יותר מדי על העסק שלך, שיווק בינוני ישפיע על כל העסק בצורה משמעותית.

 

הסוד בשיווק מוצלח הוא לא לנחש, אלא לבצע בדיקות ומחקרים.

 

אל תשכנעו אותם לקנות - במקום לנסות ולשכנע אנשים לקנות, כדאי לבחון אם אפשר להוריד את הסיכון וההתלבטות מהלקוחות הפוטנציאליים. תבחנו אם אתם יכולים להעניק להם דוגמיות מהמוצר או השירות שלכם. כמעט לכל מוצר או שירות אפשר למצוא דרך לתת דוגמיות.

 

לדוג רק את הרלוונטיים - בעוד שאיש מכירות יכול למצוא את עצמו מבזבז את זמנו על אנשים שלא יהפכו ללקוחותיו, בשיווק אפשר לדוג רק את הלקוחות הפוטנציאליים הנכונים וזאת על ידי כותרת טובה ונכונה שמסננת את כל אלו שלא רלוונטיים למוצר.

 

פסיכולוגיה -  איש שיווק טוב חייב להבין בפסיכולוגיה של האדם. לדוג' המחבר מציין שבני האדם מאד אוהבים להתמקח אבל בזים לקמצנות..

 

בקיצור, ספר ממש שווה... חובה למי שרוצה להיות עורב לבן.

 

 

Please reload

פוסטים אחרונים
Please reload

אסור לפספס:
פוסטים קודמים
Please reload

תתחברו אלי
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • LinkedIn Social Icon
  • YouTube Social  Icon

© 2015 כל הזכויות שמורות לאריאל אורבוך בע"מ