כיצד לתת מתנות לעובדים

מתנות לעובדים

יש הרבה דברים שאתה צריך לשקול כאשר עובדים מחוננים. ראשית, בחר מה לתת וממי. ישנן אפשרויות רבות לפשט את תהליך המחוננים. חשוב לחשוף את מקור המתנה לנמען. על המתנה לכלול גם פתק בכתב יד. חוץ מזה, מתנות לא ־ צפויות יוצרות תחושת שייכות, והדבר עלול להוביל לסיפוק גבוה יותר של העובדים. אתה יכול גם לתת את המתנה בציון דרך כדי להגדיל את ערכו. כדי להימנע מלחץ של הרגע האחרון, אתה יכול להחליט על זמן.

מתנות ממערכת יחסים קרובה

אם אתה נותן מתנות לעובדים, עליך לשקול בכובד ראש את סוג המתנה שאתה נותן. מן הראוי שתימנע ממתנות יקרות ערך או שתינתן לך ללא ידיעת תפקידי הנמען. בנוסף, אין זה הולם לתת מתנות שנראות כאילו ניתנו מתוך כוונה להשפיע על החלטות העובד. מתנות כאלה עלולות להיות הפרה של החוק הפדרלי או צו ביצועי.

אתה לא יכול לתת מתנות לעובדים ללא אישור המנהל או המפקח שלהם. אל תיתן מתנה קטנה מדי או בעלת ערך נמוך לעובדים. עדיף לדחות את זה כדי שלא תשים את עצמך באור רע. אם אינך בטוח, התייעץ עם יועץ אתי או עם מחלקת המדינה. לבני זוגם של עובדים פדרליים וילדים תלויים יש הגבלות מיוחדות על קבלת מתנות ממדינות זרות. העובדים אינם יכולים לתת מתנות לממונים עליהם, ואף אינם יכולים לבקש תרומות עבור הממונים עליהם. עם זאת, הם יכולים לקבל מתנות מעובדים שמרוויחים פחות מהם.

כאשר לממונה עליו יש יחסים אישיים עם עובד, הוא רשאי לתת לו מתנות. עם זאת, לעובדים אסור לבקש מתנות מעובדים שמרוויחים פחות מהם. במקום זאת, עליהם לשקול לאסוף כסף מהקבוצה ולקנות מתנה למנהל או לבעל העסק. כך הם יוכלו להביע הערכה מבלי להראות משוא פנים.

ברוב המקרים, עובדים לא יכולים לקבל מתנות ממערכת יחסים אישית אלא אם הם שווים יותר מ ־ 50 דולר. יש להחזיר את המתנה ללא דיחוי, ללא תלות בערכה, וגם מתנות רבות מאותו מקור אסורות. עם זאת, ישנם יוצאים מן הכלל המתנות בסך 20 דולר או פחות. אם אתה ספק, אפשר גם לשלוח עותקים של חומר מודפס מקצועי.

מתנות ממקור אסור

חוק האתיקה אוסר על העובדים לקבל, לשדל או להעביר מתנות ממקורות אסורים. כדי להיות כשיר למתנה אסורה, המתנה חייבת להיות בעלת ערך שוק גבוה ולספק לאדם בעל עניין חומרי את חובותיו או מעמדו הרשמיים של העובד. עם זאת, ישנם כמה יוצאים מן הכלל, שעובד יכול לבחור לציית להם.

חריג אחד לאיסור הוא קבלת מתנות מעובד שאינו מועסק על ־ ידי ”מרכיב מסויים”. הדבר כולל מתנות שאינן ניתנות לעובדים במסגרת רשמית. אם העובדים חשים שיש להם ניגוד אינטרסים, הם עלולים לסרב לקבל מתנות אלה. הדבר חשוב במיוחד אם המתנה בעלת ערך שוק גבוה ועלולה להשפיע על פעולה רשמית.

אסור לעובדים לקבל מתנות שמקורן במקורות אסורים. עם זאת, מקובל עליהם לקבל מתנות מחבריהם ומשפחותיהם. בנוסף, עובדים יכולים לקבל מתנות בעלות ערך נומינלי ולקבל כיבוד קל מעובדים אחרים. אסור לעובדים לקבל מתנות שעולות על 20 דולר ממקור אחד או יותר מ-50 דולר לשנה.

בנוסף לערך המתנה, אוסר משרד המשפטים גם על מתן מתנות ממקור אסור הניתן לעובדים על בסיס יחסים אישיים. על העובד לשקול את הנסיבות כדי לקבוע אם מתנה ניתנה על בסיס משפחה או ידידות אישית. בין הגורמים הרלוונטיים נמנים אופי היחסים ועלותם, וכן השאלה האם המתנה שולמה באופן אישי על ידי הנמען.

מתנות ממקור אסור לעובדים יש להחזיר מיד או להחזיר לתורם. אם המתנה אינה ניתנת להחזרה, על העובדים לשלם את שווי השוק של המתנה. הם יכולים לבחור או להרוס את המתנה או לתרום אותה לצדקה. עליהם גם לשקול אם המתנה מקובלת בהקשר של התוכנית שבה הם מעורבים.

לעובדים פדרליים אסור לקבל מתנות ממקור אסור. חוק זה חשוב בשל אמון הציבור המעורב בשירות הציבורי. עובדים פדרליים חייבים לפעול ביושר וביושר בעת ביצוע חובותיהם הרשמיות. לעובדים פדרליים אסור לקבל מתנות מכפופים, או מי שמרוויח פחות מהמשכורת שלהם.

יש כמה יוצאים מן הכלל בחוקי המתנות. מקור אסור עשוי להעניק לעובד כניסה חופשית לסמינר למשך יומיים בחסות מקור אסור. זה מצב נפוץ, אבל אולי זה לא בחינם. מקור אסור יכול להיות עסק או איגוד תעשייתי.

מתנות ממקור אסור הן לרוב לא בעיה לעובדים פדרליים אם המתנה עולה פחות מ-20 דולר. מתנת מזון, גם אם היא קטנה, עשויה להתקבל על ־ ידי הנמען. לא ניתן לקבל מתנות של כמויות גדולות יותר של מזון ומשקאות ממקורות אסורים.

פרסמו באתר שלנו

תוכן עניינים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

אישה מחשבת ריבית דריבית

איך מחשבים ריבית דריבית

ריבית דריבית היא מושג בסיסי בפיננסים שממלא תפקיד מכריע בהגדלת העושר לאורך זמן. הבנת אופן חישוב הריבית דריבית חיונית לקבלת החלטות פיננסיות מושכלות. בניגוד לריבית

Read More »

טיפים לקידום אינסטגרם עסקי

בנוף הדיגיטלי של היום, אינסטגרם צמחה כפלטפורמה רבת עוצמה עבור עסקים להגיע לקהל היעד שלהם. מאמר זה מספק מדריך מקיף לקידום העסק שלך באינסטגרם, ומציע

Read More »

מה היתרונות של מקל הליכה מתקפל

 פוסט זה בבלוג דן במספר היתרונות של שימוש במקל הליכה מתקפל, במיוחד עבור אנשים הנאבקים בניידות אך מעריכים עצמאות ונוחות. אנו בוחנים את התכונות שהופכות

Read More »