שירותי ענן מציעים יתרונות רבים לעסקים. ביניהם חסכונות, שיתוף פעולה משופר, טביעת רגל פחמנית מופחתת וגמישות. קרא על מנת לגלות יותר. נדון בשלושה מהיתרונות הגדולים ביותר של מחשוב ענן במאמר זה.
המשך לקרוא כדי ללמוד כיצד מחשוב ענן יכול להועיל לחברה שלך. בואו נתחיל. להלן שלושה יתרונות של שירותי ענן שהעסקים יכולים לקצור. -שיתוף פעולה קבוצתי משופר ועלויות נמוכות יותר – נתונים מארחים מרחוק הוא מהיר יותר.
חיסכון עלות
כמנהיגים עסקיים לשקול תקשורת מבוססת ענן עבור החברה שלהם, חסכונות עלות הם שיקול חשוב. חברות יכולות לגשת לרשת האנטרפרייז שלהן ממכשירים מגוונים על ידי הפחתת העלות של אחסון נתונים וניהול. חברות כמו אייברי דניסון (Avery Dennison), חברה גלובלית למדע חומרים וייצור, מחליפות את מערכות ה-PBX המורשת במערכות טלפונים וירטואליות מבוססות ענן. החברה צופה חיסכון של עד ארבעים אחוז בחמש שנים.
רוב העסקים יכפילו את עלות תוכניות האסון על ידי הוספת יתירות למערכות שלהם. עסקים יכולים להיות בעלי כושר עמידות ללא צורך לרכוש מערכות מיותרות ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם על ידי שימוש בשירותי ענן. מחשוב ענן (באנגלית: Cloud Computing) הוא מודל המצמצם את צריכת האנרגיה ופליטת הפחמן. מחשוב ענן יכול גם להקטין את גודל מחלקת ה-IT, מה שמאפשר לצוות להקדיש יותר זמן לפיתוח יישומים.
נעילת ענן היא דאגה לחברות רבות. בעוד חברה לא יכולה להימנע מלהיות נעולה בתוך שירות ענן, היא יכולה להכין את עצמה לעתיד שבו ספק הענן לא יעמוד בציפיות. עם תכנון וניתוח נכון, חברות יכולות לקבוע כמה הם מוציאים על שירותי ענן. הם גם יכולים להחליט אם הענן מתאים למלא את צרכיהם. לדוגמה, אם חברה משתמשת ביישום ענן עבור שירות משלוחי המזון שלה, זה עשוי להיות יעיל יותר לרכישת יישום שפועל על השרתים שלה.
שיתוף פעולה בין צוותים גדל
עסקים רבים כיום משתמשים בכלי שיתוף פעולה מבוססי ענן כדי לשפר את התהליכים העסקיים שלהם. שירותים מבוססי ענן מאפשרים תקשורת טובה יותר ושיתוף פעולה, ללא קשר אם הצוות ממוקם מרחוק או בבניין אחד. לענן יכולות ותכונות רבות החיוניות להנעת שינוי דיגיטלי. פתרונות אלה מאפשרים גם חוויות של לקוחות ללא תפרים. אלה רק כמה יתרונות של כלים לשיתוף פעולה בענן. בואו ניקח מבט מקרוב.
היתרון המשמעותי ביותר של פתרונות מחשוב ענן הוא היכולת לשמר שיא של כל פעילות. זה כולל נתונים וקבצים. אחד היתרונות של איסוף זמן הוא כי רשומות אלה ניתן לאחזר במקרה של אסון. זה מגדיל את שיתוף הפעולה של הצוות כאשר שינויים בקבצים גלויים לעיני כל. שיתוף פעולה מרחוק אומר שניתן לבצע שינויים באופן מיידי בכל המחשבים, כך שלכל אחד יש גישה אליהם. בנוסף, פתרונות לשיתוף פעולה ענן מבטלים בלבול לגבי עדכוני גרסה.
פתרונות לשיתוף פעולה בענן מקלים על חברי הצוות לשתף פעולה עם מסמכים, גם כאשר הם נמצאים באזורי זמן שונים. פתרונות אלה מאפשרים לעובדים לערוך מסמכים מכל מקום ובכל זמן, כל עוד הקובץ נגיש מהענן. השינויים מסונכרנים אוטומטית ומשתקפים בכל הגרסאות. זהו יתרון גדול לעסקים עם עובדים רבים הממוקמים במקומות שונים. תכונה זו היא אידיאלית עבור צוותים עם עובדים מרוחקים, מה שעוזר להם להיות פרודוקטיביים יותר.
הפחתת טביעת רגל פחמנית
עידן השינוי הדיגיטלי מציג יותר אתגרים מאי פעם, ואחד מאלה הוא טביעת רגל פחמנית מופחתת. זה קריטי לבחור ספק תשתית IT וספק שירותים אחראיים לסביבה. זה ישפיע לטובה על טביעת הרגל הפחמנית הכוללת של החברה שלך. עם זאת, חישוב ההשפעה של שירותי הענן על הסביבה הוא קשה לשמצה. כדי להילחם בזה, אתה חייב ליצור מערכת לנטר ולדווח על טביעת הרגל הפחמנית של מחשוב ענן.
כאשר בוחנים את הפליטות הנובעות מספקי ענן, חשוב לזכור שפליטות אלה הן גם אלה של העסקים המשתמשים בהן. מפעלים יכולים להפחית את פליטת הפחמן שלהם על ידי ביצוע מהלכים פרואקטיביים כמו מעבר למרכזי מידע ברשתות חשמל פחמיות יותר. הם גם יכולים להפחית את צריכת האנרגיה ואת עלויות ייצור הפסולת על ידי שימוש בשירות ענן ידידותי לסביבה. טכנולוגיות ירוקות יכולות גם להפחית את טביעת הרגל הפחמנית בחצי.
ענן עליבאבא השיק לאחרונה תוכנה לניהול פליטות פחמן. תוכנה זו עוזרת ללקוחות להפחית את צריכת האנרגיה שלהם. ענן קרבון (באנגלית: Cloud Carbon Footprint) הוא פרויקט נוסף בקוד פתוח המספק כלים למדידת פליטת פחמן בענן. זה עובד על פני ספקי ענן רבים. סירוס נקסוס, פלטפורמת ניהול ענן בעלת בינה מלאכותית, השיקה גם את TrueCarbon. כלי זה מנתח נתוני ייצור אנרגיה בזמן אמת וקובע אילו שירותים יפחיתו את טביעת הרגל הפחמנית של העסקים.
גמישות
עם הפופולריות הגוברת של שירותי הענן, נעשה קל יותר לעסקים לנהל את המידע שלהם מכל מקום. עבודה מרחוק אפשרית עם הענן. משתמשים יכולים לגשת למידע מכל מחשב שיש לו חיבור לאינטרנט. עובדים יכולים לגשת לקבצים ומסמכים מכל מחשב עם חיבור לאינטרנט, כולל מחשב נייד, מחברת או טלפון חכם. הם יכולים לשתף פעולה באותו מסמך, לחלוק אותו לעובדים אחרים, ולגשת אליו בכל מקום. מעסיקים רבים אימצו מדיניות של ”הבאת מכשיר משלך” המאפשרת לעובדים לעבוד מכל מקום, בכל מכשיר.
עם הפופולריות הגוברת של שירותי הענן, יותר ארגונים שוקלים להשתמש בהם. שירותי ענן מאפשרים לעסקים להגדיל או להקטין בהתאם לדרישותיהם. בעבר, התרחבות עסקית דרשה כמות משמעותית של הון ולא בהכרח תביא להגדלת ההכנסות. באמצעות שירותי ענן, ארגונים יכולים לגוון את הביקוש ככל שהשוק משתנה, כאשר העלות נמוכה בהרבה מהשיטות המסורתיות. שירותי ענן גמישים הם התאמה מושלמת לארגונים מכל הגדלים.
כאשר בוחרים את פתרון ה-IT הנכון, הגמישות היא המפתח. עם מחשוב ענן, אתה יכול להוסיף יותר זיכרון או חישוב כוח לפי הצורך ללא צורך לדאוג על בעיות קשקשים. כתוצאה מכך, אתה לא צריך להרחיב את תשתית ה-IT שלך או לקנות שרתים ואחסון נוספים. במקום זאת, אתה יכול להגדיל את משאבי הענן שלך לפי הצורך כדי לשמור על העסק שלך פועל בצורה חלקה. אתה יכול גם לתזמן עלייה או ירידה. הגמישות הזו יכולה להיות נכס גדול בכלכלה של היום.
מהימנות
שירותי ענן יכולים להיות קשים לתחזוקה עבור עסקים, אבל יש דרכים פשוטות לוודא שהם זמינים. מיקרוסופט פרסמה מאמר לבן חדש בנושא. נייר לבן זה מסביר את המושגים הבסיסיים של אמינות וכיצד ליצור וליישם שירותי ענן אמינים. למרות שנושא האמינות יכול להיות מורכב, נייר לבן זה יספק נקודת התחלה לדיון נוסף. המשך לקרוא כדי ללמוד יותר על מהימנות וכיצד זה יכול להשפיע על העסק שלך.
כמו עם כל הטכנולוגיה, אם היא אמינה, זה שווה את ההשקעה הנוספת. אתר ENKI מפרט את אמינות שירותי הענן ב ”תשע”. הרמה הנמוכה ביותר של תשע היא שתיים. זה 99%. במילים אחרות, אם העסק שלך מפעיל 100 עומסי עבודה ב-AWS, יש סיכוי של 0.2% שהוא יחווה השבתה השנה. זה הרבה יותר אמין מאפס!
בעוד ספקי שירותי ענן טוענים כי יש uptime 99.99%, המערכות שלהם צריכות להיות אמינות מספיק כדי להבטיח פעולות עסקיות ללא הפרעה. התאוששות אוטומטית, תשתית מערכת, ותרגילי התאוששות אסון להבטיח כי ארגונים מוכנים לגרוע מכל. עם זאת, לעתים קרובות מתעלמים מדרישות בסיסיות אלה או שאין להן היקף לפרויקט. דרישות אלו צריכות להיכלל בשלב התכנון הראשוני של כל פרויקט.
עלות
בעוד כמה עסקים קטנים יותר משלמים כמו גדולים יותר, העסק הקטן הממוצע מבזבז באופן משמעותי פחות מסכום זה. בעוד ש-13% מבזבזים יותר מ-1 מיליון דולר בשנה על שירותי ענן עבור העסק שלהם, ה-SMB הממוצע מוציא פחות מ-100,000 דולר מדי שנה. ובעוד העלויות האלה גדלות, הוצאות הענן צפויות להמשיך לגדול. חברות רבות מתכננות להגדיל את הוצאות שירותי הענן שלהן ב-20% השנה, ויותר מחמישית מהמפעלים מתכננים להכפיל את הוצאות הענן שלהם בשנים הקרובות.
מערכת מבוססת ענן דורשת חומרה יקרה יותר מאשר מערכת מבוססת אתר. באופן כללי, מערכת מבוססת ענן דורשת השרתים האחרונים, שיכול לרוץ בכל מקום מ -70,000 $ ל 100,000 $ לשנה. חומרה מבוססת ענן כוללת מתגים, חומות אש, ורכיבים מיותרים אחרים. עם זאת, עלות נוספת זו מקוזזת על ידי הסיכון המופחת של השבתה, מה שעלול להוביל לפריון גבוה יותר ולעלויות נמוכות יותר לאורך זמן. והערך המוסף של שירותים מבוססי ענן ניתן לראות בהגדלת אמון הלקוחות והמוניטין של עסק.
הסוג של שירותי ענן בשימוש ואיך הם מיושמים בסופו של דבר יקבע את העלות של שירותי ענן. ספקי ענן מציעים אפשרויות תמחור מבוססות מנוי לעסקים שיש להם בזבוז ענן גדול. אם עסק מתכנן לרכוש מספר רב של שירותי ענן, הוא יכול לחסוך כסף על ידי יצירת תוכנית הנחת חברות והתחייבות להוצאה מינימלית. הנחות אלה ניתנות לביטול בקלות, ולכן הערכות מדויקות של שימוש חשובות.